Sebastien Ogier som inför 2020 uppgav att det var sista året som fabriksförare. Covid-19 och den förkortade VM säsongen har fått den sexfaldige världsmästaren att fortsätta ett år till och då i Toyota.
Det var på sensommaren 2019 som Ogier , vid den tidpunkten fortfarande kontrakterad för Citroen förvarnade att 2020 skulle bli det sista året som fabriksförare. I slutet av året så kom beskedet från Citroen att man med omedelbar verkan hoppar av WRC, Detta efter turbulens med bl.a. Ogier. Toyota var snabba att ta över fransmannen som skrev ettårskontrakt med det japanska teamet. Men säsongen 2020 blev inte som det var tänkt på grund av COVID-19 och Ogier vill fortsätta en full säsong till innan han avslutar som fabriksförare. Toyota stallet vill se en fortsättning med fransmannen och vill gärna ha ett kontrakt för ett år till. Förhandlingar har pågått en längre tid och eftersom båda parter är villiga att samarbeta även 2021 så det är bara en underskrift från båda parter som fattas. För Toyota blir det en ren vinst att kunna ta vara på Ogiers erfarenhet från Volkswagen,M-Sport och Citroen inför Hybrid inträdet i WRC 2022. Både Elfyn Evans och Kalle Rovanperä väntas även bli kvar i Tommi Mäkinens regi även 2021. Sebastien Ogier som efter tre deltävlingar leder WRC, 8 poäng före teamkollegan Elfyn Evans och 20 poäng före Hyundais Thierry Neuville.