
Ueno Rally Paraguay är för första gången i historien med i WRC kalender, deltävling tio , underlaget grus.
Totallängd 1003,69 km
SS km 333,18 km
Transport 670,51 km
Tiderna är svensk tid
Torsdag 28 Augusti
SD Shakedown Trinidad 4,92 km KL 14:03
Shakedown-etappen inleds med en sträcka som ingår är en faktisk specialsträcka som används i Rally Trans-Itapúa. Den börjar med en snäv och kurvig del, följd av en nedförsbacke där underlaget och egenskaperna nära motsvarar vad förarna kommer att möta under fredagens etapper. Det finns en bro, flera kurvor och en kort sektion som går genom ett något sluten område, innan etappen avslutas med en raksträcka där förarna kan få en försmak av det tempo som väntar sent på fredagen och även testa bromsarna på sina bilar. Det är en kompakt men välbalanserad sträcka som har många likheter med de etapper som förarna kommer att möta under rallyt.

Fredag 29 Augusti
Cambyreta SS1/SS2 18,70 km SS1 kl 14,03 -SS5 kl 19,34
Denna etapp ingår vanligtvis i Trans-Itapúa Rally, men i år har den några små förändringar: de första 4 kilometrarna är helt nya. Det är en etapp med en blandning av allt: snäva kurvor, uppförsbackar, nedförsbackar, broar och en sträcka som går nära floden. Den börjar snabbt, men är tekniskt krävande och kräver fokus och precision från start. Längre fram finns en serie hopp (åtta totalt) och två breda broar. Nära slutet finns en vattenpöl där en bäck korsar en betongsektion, vilket gör banan ännu mer utmanande.Sammantaget är det en mycket snabb etapp – troligen den snabbaste under dagen– som framhäver kontrasten mellan de röda grusvägarna och det gröna landskapet i Itapúa-regionen.
Nueva Alborada SS2/SS6 19,25 km SS2 kl 15,01-SS6 kl 20,32
Detta är en delvis ny specialsträcka. Den börjar med en snäv och slingrig sektion – mycket smal och mycket teknisk – innan den ansluter till en del av den tidigare Puerto Samuhu -sträckan, som tidigare var en del av Trans-Itapúa-rutten. Denna sektion är den mest krävande, med kontinuerliga kurvor som kräver full koncentration.Sammantaget är det en teknisk etapp, men inte lika snabb som den föregående. Den har ett stort hopp som sticker ut och avslutas med en snabbare sektion som fortfarande är full av svåra kurvor.
Yerbateras SS3/SS7 30,00 km SS3 kl 16.00 -SS7 kl 21,31
Detta är rallyts längsta etapp, med en total längd på 30 kilometer. Den börjar med en snabb sektion som gradvis övergår i ett mer tekniskt område med ett litet hopp och en brant uppförsbacke som kommer att testa både motorns kraft och dragkraft. Rutten fortsätter på kurviga, smala vägar, där omgivningen blir en integrerad del av rutten. Längs vägen finns en hoppsektion som förväntas locka många fans och åskådare. Denna etapp har använts i flera upplagor av Rally Trans-Itapúa och anses vara en riktig klassiker. Den avslutas i ett lokalt område känt som Córdoba ’i (på språket guaraní), en plats som är välkänd bland rallyfans i Itapúa och en traditionell mötesplats för åskådare.
SSS Autodromo SS4/SS8 2,50 km SS4 kl 17,01-SS8 kl 22,44
Superspecialen äger rum på banan i Capitán Miranda. Det är en av de klassiska etapperna i Rally Trans-Itapúa och är 2,5 kilometer lång. Banlayouten är utmärkt för åskådare, med nästan total sikt över etappen, vilket gör den till en favorit år efter år. Banan präglas av den ikoniska röda grusbeläggningen som är karakteristisk för rallyt i Paraguay. Rutten går delvis på racerbanan, men inkluderar också en kort skogssträcka på cirka 200–300 meter, innan den övergår i en sekvens av slingrande kurvor och tekniska svängar, balanserade av de långa raksträckor som är typiska för en banlayout. Denna etapp förväntas bli en av de mest besökta av åskådare och utan tvekan en av de roligaste för både fans och team.

Lördag 30 Augusti
Carmen del Parana SS 9-SS 13 18,67 km SS9 kl 13:35 SS13 kl 20:05
Carmen del Paraná blir den första specialsträckan i rallyt som sänds live. Den börjar med en mycket snabb sektion – faktiskt är nästan hela första halvan höghastighetssträcka – innan den övergår tillsektorn ”Fundación”, som erbjuder en total kontrast: trång, kurvig och mycket teknisk. Etappen avslutas med en fantastisk panoramautsikt över floden och den omgivande skogen, vilket är en visuell höjdpunkt och en perfekt presentation av den underlagstyp som präglar lördagens etapper.
Artigas 22,73 km SS10/14 SS10 kl 14:38 SS14 kl 21:08
Denna specialsträcka används för andra gången i ett rally. Den debuterade i Rally Trans-Itapúa, men i år körs den i motsatt riktning. Etappen kan delas in i tre olika sektioner: den börjar med en bred, snabb sträcka som går genom ett skyddat naturreservat, ett område där åskådare inte är tillåtna. Därefter går den in på privat jordbruksmark, där vägen blir mer teknisk med en flytande sekvens av vänster-höger kurvor. Den sista sektorn slingrar sig genom ett tätbefolkat område och blir smala, snirkliga och långsammare. Sammantaget är det en etapp full av snabba men mycket tekniska kurvor som belönar rytm och ren körning.
Cantera 13,74 km SS11/15 SS11 kl 16:16 SS15 kl 22:46
Cantera blir en etapp som inte liknar någon annan på rallyets rutt. Det är en av de bästa platserna för åskådare under hela evenemanget, där fansen kan njuta av rallybilarna längre än vanligt. Den börjar med en snabb, flödande sektion, men övergår gradvis till en mycket mer teknisk och kurvig zon, som utmanar förarna med ständiga förändringar i rytm och linje. Etappen avslutas med att den passerar en gammal, numera nedlagd stenbrott, som en gång användes för att leverera material till byggandet av den närliggande bron och nu fungerar som en viktig korsning för invånarna i Encarnacion över floden.
SSS 12 Autodrama 3 kl 17,35

Söndag 31 Augusti
Bella Vista 21,25 km SS16/18 SS15 kl 14:29 SS18 kl 17:02
Bella Vista inleder rallyts sista etapp. återvänder till flodområdet, samma område som kördes på öppningsdagen, och går längs flodbanken i det som kallas rallyts Ribereña-zon. Etappen börjar med en snabb kombination av vänster- och högerkurvor, innan den går in i ett område som korsas av stora plantager som är typiska för Itapúas vidsträckta jordbrukslandskap. Förarna måste vada genom en bäck mitt i etappen, var efter vägen öppnar sig till en glest befolkad, snabb sträcka. Etappen avslutas sedan i en av de ikoniska målzonerna i Rally Trans-Itapúa, en klassisk plats som har blivit ett kännetecken för den nationella tävlingens avslutningsdag.
Mision Jesultica Trinidad 18,50 km SS17/19 SS17 kl 16:05 SS19 PW kl 19:15
Detta är också rallyts Power Stage. Den börjar längs entvåfilig väg innan den svänger in på en privat hacienda,där underlaget blir märkbart ojämnare med en högre koncentration av lösa stenar. Efter den sektionen går rutten in i vad som kan betraktas som ”etappens pärla”, en före detta soptipp som har omvandlats till en öppen, flödande sträcka med utmärkt sikt för åskådarna. Här finns en bro med ett trippelhopp, en av rallyts mest spektakulära sektioner. Därifrån rusar bilarna in i en höghastighetszon innan de kör in på en annan privat estancia, där körningen blir mer teknisk: flera hopp och en sekvens av vänster-höger-kurvor som påminner om banracing. Ett sista hopp väntar nära slutet, precis intill en av VIP-zonerna . Det är en spektakulär plats med fantastisk utsikt över floden, den röda jorden, den frodiga grönskan och, naturligtvis, rallybilarnai full fart.